Vegdirektoratet vil endre på forskriftene: sidevogn og trike

Nytt innlegg wingmann » 26 Mai 2009 15:18

Se dette:
http://www.mc24.no/article.php?articleI ... tegoryID=7

Da ser det ut til at det kan bli enklere med tanke på ombygging til sidevogn og trike
2006 GL1800 Audio/Navi & 2007 Escapade Elite
mail: [b]frank@nyheim.com [/b]Mobil: [b]99 35 91 02[/b]
wingmann
SuperVip

Nytt innlegg Tore » 28 Mai 2009 08:15

Ja,ja....da er det jo von i hangande snøre
Tore
Medlem

Nytt innlegg sjåførlæreren » 04 Mar 2010 18:19

Og kanskje.....
Tja....
NEI, NEI....
Joa, mulig....
Okaj da....
Men itte nå....
Virker FAE. MEG SOM EN GJENGANGER. Her har vi ikke egne meninger, hvis nå noen i EØS(f.eks. Hellas) ikke har samme regler som vi kunne TENKES å innføre............................ :( :( :(
Skal fae...... slutte å stemme, jeg. Det nytter itte lell.
Sakset fra sidevogn.no:

Oppdatert 19/2-2010: Siste nytt i sidevognsaken: Statens vegvesen opplyser følgende:

Når det gjelder sidevognsaken, så er siste utvikling at denne likevel må på EØS-høring.
Vi hadde opprinnelig vurdert det slik at den ikke måtte det, men den vurderingen holdt dessverre ikke mål.
Dette betyr nye 3 måneders høringsfrist og derav tilsvarende utsettelse i forhold til tidligere prognoser.
Forstår at det blir upopulært, men det er dessverre lite vi kan gjøre med det. (kopi av mail 19/2 fra vegvesenet til NMCU.

Som oppfølgingsspørsmål om hvorfor dette er slik har vi i dag 22/2 fått følgende svar fra vegvesenet:

Det er nok ikke særlig mer informasjon enn det som står i høringen, samt det som tidligere er kommunisert via NMCU og som ligger på websidene der. Kravet om EØS-høring kommer av EØS-høringsloven:

http://lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?do ... tml&emne=eøs-høringslov*&

Det er ingen tvil om at en endring slik vi har foreslått er omfattet av denne loven. Vi hadde opprinnelig vurdert det slik at denne saken kommer inn under unntaklene i loven, men det var altså ikke tilfelle. Så da må høringen på EØS-høring.

Jeg kjenner ikke til situasjonen i mange andre land, men kjenner til at sidevognmotorsykler blir godkjent blant annet i Tyskland og Nederland. Hvorvidt disse har notifisert sitt regelverk og praksis til resten av EU vet jeg ikke, de har vel hatt dette regelverket fra gammelt av.

Så da følger sauerne i Samferdselsdepardemanget etter, for egne meninger og regler: Nei det er farli` det....

MVH Klaus
ve-te-bu MC
GL 1200 SE-i -86 SOLGT
GL 1800 02 Yellow&Black "Coole Guule" med Svart Peak (Begge SOLGT)
GL 1800 01 Yellow&Black "Coole Guule med 3 hjule" og Guul Escapade 08 med LYS
Kone og datter
sjåførlæreren
Vip

Nytt innlegg sjåførlæreren » 11 Aug 2011 23:15

Men nå er det bra ;)
Kjøp deg sidevogn, (jeg har en til salgs), monter, og er det bra, får du godkjenning :) :)

MVH Klaus
IR GWCN
GL 1200 SE-i -86 SOLGT
GL 1800 02 Yellow&Black "Coole Guule" med Svart Peak (Begge SOLGT)
GL 1800 01 Yellow&Black "Coole Guule med 3 hjule" og Guul Escapade 08 med LYS
Kone og datter
sjåførlæreren
Vip

Re: Vegdirektoratet vil endre på forskriftene: sidevogn og t

Nytt innlegg DebVedvik » 22 Aug 2016 12:38

DebVedvik
Nytt medlem

Gå til Sidevogn spørsmål og svar

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester